Ny styreleder

Det er en glede og en ære å annonsere at Christin Kristoffersen har takket ja til styrelederverv hos oss. Velkommen til 1001 familien!

– I dag har jeg takket ja til å bli utnevnt styreleder for landsforeningen 1001 dager.

En nystartet landsforening som allerede er på statsbudsjettet, og som har en uvurderlig samfunnsrolle. Tidlig innsats utgjør et av velferdssamfunnets fineste kvaliteter, nemlig å sikre våre barn en god start i livet. Å styrke innsatsen helt i starten av et liv, helt i starten av et mamma-liv og et pappa-liv – gjennom sikring av også mental helse – gir oss enda bedre mulighet til å gi våre barn en barndom som kan tjene oss gjennom hele livet.

En god barndom varer hele livet, det gjør også en dårlig barndom.

Jeg skal få jobbe med vår utmerkede Generalsekretær Lena Yri Engelsen og et styre med imponerende kompetanse og kunnskap. Jeg gleder meg til å bidra i et felt som utvikles raskt og kvalitativt både empirisk, innenfor ulike vitenskapelige disipliner og gjennom ulike praksiser. Og det vi lærer er hvordan vi kan sikre at de første 1001 dagene blir dager som legger fundament for gode, trygge liv.

Landsforeningen 1001 dager skal bla jobbe for et tilpasset og fullverdig tilbud til mennesker som rammes av problemer knyttet til mental helse under graviditet og etter fødsel.

Jeg skrider til verket med stolthet og ydmykhet over å bli vist denne tilliten, sier Christin Kristoffersen.